הטרדות מיניות וילדים

תשמעו סיפור על הטרדות ותקיפות מיניות. מאז שאני מצדדת בזכויות הגברים יש לי ויכוחים גם מלפניי, גם מצדדיי וגם מאחוריי מהי הטרדה מינית ומהי תלונת שווא וכן הלאה. הדף "אחת מתוך אחת" מעצבן אותי אבל אני לא מתווכחת עם הסטטיסטיקה שכולנו יודעים ורובנו מדחיקים - אין אישה שלא עברה הטרדה או תקיפה ברמה כלשהי, נקודה. הגיע הזמן גם להכיר בכך שאין לזה קשר למראה. כמובן שילדים הם הטרף הכי קל.

רוב הנשים מטמיעות לקחים ומתגברות. לפעמים זה פורץ מתישהו, לפעמים זה תוקע לחלוטין, לפעמים הטראומה כל כך גדולה כי התקיפה כל כך חמורה - שזהו, זה רצח בעודך בחיים. למזלי לא קרה לי. לא שלא יכול היה לקרות אבל מכל התקיפות המיניות שעברתי לא נאנסתי מעודי ממש, לא סבלתי מגילוי עריות, ולכן אני מתקשה להבין נשים שעברו הטרדות חמורות ממה שאני עברתי. לא אדבר בשמן אלא בשם נשים שהדחיקו תקיפה והטרדה "בקטנה".

בפוסט הזה היה אמור להיות קישור לסיפורו של מדריך הג'ודו שתקף מינית ילדים, אבל אני לא רוצה להיחשד בהוצאת דיבה כי לא התעמקתי בזה. אני ממנפת אותו כדי להיזכר בסיפור שלי. עם כל התקיפות הצלחתי להתמודד ממש מלבד אחת, והסיפור הזה הזכיר לי אותה, וכעת אני חושבת שאני יכולה לשחרר ולעבור הלאה.
גם לי היה סיפור עם מדריך ג'ודו, בתקופה שלפני שלושים-ארבעים שנה שבה בכלל לא דיברו על זה. ידעתי טוב מאוד מה זה לעשות דברים שאסור לעשות, כי כשחזרתי פעם הביתה מכיתה א', אמא שלי שעמדה בחלון וחיכתה לי ראתה ילדים גדולים יותר מרימים לי את החצאית ומורידים תחתונים. רק כמה שניות אבל זה הספיק שתלך לבית הספר ותשתולל שם.
אני זוכרת גם את הטמטום של המורים או המנהל ששאלו אותי אם אכן הורידו לי תחתונים ואני לא זוכרת מה עניתי. ילדה בת שש, רבאק, ילדה טובה של פעם. לא ילדה של טאבלטים של היום, שיודעת הכל.
שנים אחר כך אמא שלי לקחה אותי ואת אחי הקטן לחוג ג'ודו, כי הייתה ילדה שצריכה חוגים כל הזמן בגלל המרץ וההתעניינות הבלתי נלאית שלי בכל דבר. היא ביקשה שאנסה פעם אחת. יש לי היום הרגשה שהיא רצתה שהילדה שלה תלמד להגן על עצמה לא פחות מאשר תהיה פעילה גופנית ותוציא מרץ.

אגב, רק אחרי מותה הבנתי איזו טראומה חוטפת אמא שרואה את בתה מותקפת והיא לא יכולה לעזור. אולי בגלל זה גם הלכתי מתישהו ללמוד אמנויות לחימה וכשלא המשכתי פשוט לימדתי את עצמי להרביץ מילולית ופיזית מבלי לפחד. אני מניחה שעכשיו אתם יותר מבינים לא רק אישה כמוני אלא גם הרבה נשים וגברים אחרים שלמדו להגן על עצמם. לא ביג דיל, פשוט לקח לחיים.

הלכתי. באולם קטן מדריך ג'ודו מבוגר העמיד את כל הילדים בשורה ואחרי חימום חילק לקבוצות לפי תרגילים. אחרי כמה דקות, כשראה שכולם מתרגלים, לקח אותי לפינת האולם, אמר לי לשכב על הגב וסיפר לי שהוא רוצה להדגים לי תנוחה של רכיבה על הפנים. אני לא זוכרת את הניסוח המדויק, אבל אני זוכרת שאמר לי שאם יהיה לי לא נעים או לא נוח ולא אנשום שאטפח על גופו.

בתוך שניות האגן שלו כיסה את פניי, והוא התחיל להסתובב על הפנים כדי "להדגים" מה אפשר לעשות. זה נראה כמו ג'ודו, זה גרם לי להרגיש כמו משהו אחר שטרם הבנתי, כי הייתי ביסודי וידעתי על סקס רק מספר הסברה על יחסי מין. טפחתי עליו כמה פעמים עד שהפסיק וירד ממני.

כשאמא שלי אספה אותנו אמרתי לה שזה לא בשבילי. היא התאכזבה וכעסה קצת על בתה התבוסתנית אבל לא רציתי לחזור לשם. אני זוכרת שתירצתי לעצמי שזה בגלל הבחילה שחשתי מהריח של האפטר שייב הזול שלו משולב בריח גופו. אמרתי לה: "ביקשת שאתן לזה צ'אנס, נכון? נתתי וזה לא בשבילי".

למה אני מספרת את זה? כדי שתקשיבו לילדים שלכם, בנים ובנות כאחד. כדי שתבינו איך ילד מתלהב מצטנן פתאום בלי הסבר ולא משעמום. כדי שתשאלו את עצמכם למה שנים אחר כך יש דברים שאתם לא אוהבים כי הייתם שם בנסיבות אחרות. כדי שתאינו לעצמכם ולילדים שלכם, בזהירות כמובן. הילדים של היום יודעים הרבה יותר מאתנו, וגם טראומות מווצאות ומדומיינות הן אסון.

תגובות