הטרדות מיניות ונשים חזקות

תשמעו סיפור. 
פעם, שאל אותי מי שהייתי אתו אז למה אנחנו לא מתלוננות על הטרדות מיניות בעבודה וזהו, ולמה אנחנו לא מספרות על זה לבני הזוג וכן הלאה, למה צריך לעשות מזה סיפור? 
שאלתי אותו מה היה קורה לו הייתי מספרת לו שמטרידים אותי בעבודה. 
אמר לי שהיה מגיע לשם וכבר מעמיד את האיש על מקומו. 
אמרתי לו: זה למה. 
למה אני צריכה את התחושה שאני חלשה למרות כל מה שעבדתי כל החיים בשבילו וכעת אני מורדת לדרגת נקבה מוחלשת בלבד?
ולמה זה ברור לכולנו שאם יקרה משהו כזה או דומה לו, או שאני בעצמי אכנס למשרד שלו ואעמיד אותו במקום, התוצאה תהיה בלגאן שלם נגדי??
מצד אחד אנחנו חזקות ומתקדמות ויודעות שאנחנו יכולות להתקדם בזכות עצמנו וכן הלאה, אבל מצד שני, קורה שברגע אחד מישהו אומר לך: "את והפנים היפות שלך". או: "אני יודע שבזכות החיוך שלך את רגילה להשיג הכל".
או שאם את מדברת כמו הבנים על הסקס שלך אז הם מרשים לעצמם להציק לך בהערות נבזיות, ואת יודעת שלבנים לא היו עושים את זה. לי עשו את זה,אגב.
במקרה שלי, למדתי בכוח שמה שמותר לכם, הגברים, אסור לנשים. ואל תגידו לי שהייתי צריכה לדעת טוב יותר. זאת לא בעיית חוסר החינוך שלי אלא שלכם ושל אמא ואבא שלכם שלא חינכו אתכם כמו שצריך.
אני אמורה לדבר כמוכם אם בא לי מבלי להינזק.
אבל לא משנה. לא זאת הנקודה כעת.
מה שקורה הוא שכשאת מתלוננת ולא נחשפת, אז בטח יש לך מה להסתיר יותר משאת מסתירה בצילום המטושטש.
וכשאת לא מוכנה להסתתר אז רואים מי את ומיד מעמידים אותך למשפט כי את יפה מדי, מכוערת מדי, שמנה מדי, רזה מדי, סקסית מדי, או לא-הייתי-נוגע-בה-במקל ולכן את לא אמינה ואת שקרנית.
ויש גם את גרסת הנאשם.
בחברה צודקת חייבים להאמין שהוא חף מפשע עד שיוכרע אחרת, כי אנחנו נאורים, ואסור לשפוט כי "יודע שבצה"ל כולם שובניסטים וחרמנים שמרשים לעצמם".
וחייבים לזכור שבימינו נשים כבר לא טיפשות והן יודעות שמותר להן להתקדם גם בזכות הנשיות שלהן. והרי היו המון מקרים. הרי כל אחד מכיר "מתקדמת" כזאת.
אבל המתקדמות האלה לא אומרות שום דבר על המתלוננת הזאת, או מתלוננת אחרת, או עלייך ועליי.
מה שאני אומרת זה שיש משפטים ציבוריים שפעם השתתפתי בהם והיום כבר לא. ולמרות שאני לא מאמינה בצורה גורפת לאף בעל תפקיד בשום מערכת משפט ישראלית, לא האזרחית ולא הצבאית, (הם הרוויחו זאת בזכות), אין לי ברירה אלא לשבת בצד ולקוות שהצדק ייעשה, מבלי שיקרעו את המתלוננת והנאשם לגזרים מכאן או מכאן.

תגובות