סיפור על בני אדם, קור וחושך ואור גדול



סוף השבוע המקפיא הזה שבו בקושי יכולתי לעבוד לימד אותי שוב מיהם בני אדם ומיהם פלקטים של סיסמאות, אימפוטנטים ממעש ומתוצאות. הרשת החברתית מלאה זעקות לעזרה ובקשות חרישיות יותר לעזור לאנשים שמסתדרים איכשהו בימי שגרה עם המעט שיש להם, מתביישים מכדי לבקש, אבל בזמן הקור הגדול כבר לא יכלו עוד ופנו לבקש עזרה. עשיתי את המעט שיכולתי ואחרים וטובים ממני עשו המון, המון. והם עושים כל הזמן.


בינתיים, בשיא הסערה התכנסו, בתל אביב כמובן, שרידי "השמאל הישראלי" לדיונים "איך הגענו הלום?". לשמחתי, היו בהם כמה פעילים ששאלו אותם: למה אתם כאן במקום לעזור למחוסרי הבית ולאחרים? מעטים מהם עשו ממש.
אני לא מאמינה שמשהו ישתנה בהלך המחשבה של המפלגות בישראל. גם הימין לא ממש מצטיין בהומניות כמדיניות, ולא בגלל ההתנחלויות, הן לא קשורות ולא משנה איזו תעמולת רעל יטפטפו לכם. הומניות יש רק לאנשים מכל הסוגים שנחלצים לעזור בלי שאלות, ויש כאלה המון. שום דבר לא השתנה מאז נעוריי הפוליטיים מאוד, שכבר אינני גאה בהם עוד.
אין שום הבדל בין נוער הגבעות מהימין לבין האנשים המדלגים עליהן וסופרים בהן מאחזים, מהשמאל. אלה גם אלה סומים ומזיקים בדרכם. אלה גם אלה לא אכפת להם כלל מבני אדם.

שנים האשימו את העניים שהם מצביעים לימין המדיני משום שהם לא מבינים שרק השמאל אכפת לו מהם, ושאם רק ניפטר מההתנחלויות יהיה להם מה לאכול והכל יהיה בסדר. מזל שלא נפטרנו מההתנחלויות עדיין, כי סוף סוף יש ל"שמאל הישראלי" תירוצים למכביר למה לא לצאת מהחימום שלהם לעזור לעניים ולרעבים כאן ועכשיו בלי התחשבנויות ולהמשיך לברבר בכינוסי אוננות אידיאולוגית בלבד.
מזל שבזכות ההתנחלויות נחסכת מהשמאל בכללותו התמודדות עם אחיהם היושבים עמם, ומבקשים מהם פת לחם או שמיכה חמה גם כשאין תקשורת ומצלמות. 
המסקנה היא תמיד אחת: מי שרוצה עושה, בלי תירוצים, בלי לחפש "מנהיגים" ו"ארגונים", בלי עמותות שמחלקות משכורות שמנות לפונקציונרים מובטלים ממעש ובלי ארגונים. 
יש לך בבית קניות מהסופר שאגרת ומישהו אחר רעב? מה אכפת לך מזה שיש גם התנחלויות? תכניס לשקית גדולה ותן לאיש רעב מבלי לדרוש פתק הצבעה כמו בסלאח שבתי. מי שרוצה לעשות עושה ולא מנתח למוות את הגופה של כ-ל המפלגות בישראל, ימין ושמאל כאחד. בגלל זה אף אחד לא סומך עליכם, לא מאמין לכם, לא מחכה לכם ולגאולה האוטופית שלכם. הכי טוב לחיות מרעיונות טהורים מבלי להתלכלך במציאות, זה כל מה שמתאים ל"שמאל הישראלי".
ואחר כך מתפלאים שהשמאל לא רלוונטי ושקייטנת המחאה החברתית לא התקדמה לשום מקום? תמשיכו לדבר על הומניות ולשנוא בני אדם, ואחר כך נסו לשתות מהשוקת השבורה שלכם. כשתגדלו תבינו, אולי. אבל אז כבר תהיה ישראל אחרת לגמרי, שבה, תודה לאל, תמשיכו להיות לא רלוונטיים כבני אדם וגם כאידיאולוגים.

תגובות