אוט אזוי

"אם השיח הציבורי שלנו ימשיך להיות כל כך אלים וחסר-כבוד, לא נצליח לשכנע אף אחד לבוא לתרום למדינה. לא חבל?".

מר שר, השיח שלנו אלים וחסר כבוד מרגע שהחליטו לא לראות בנו אזרחים אלא נתיני ממלכה, אריסים שחיים רק כדי לכלכל את מעמד האצולה והפיאודלים הישראלים.

אתה מדבר על הוגנות אבל מתכוון לזה שאנחנו לא הוגנים כלפיהם, משום שהם מקריבים המון, לדעתך, כדי להיות הנוגשים שלנו. מה כל כך הוגן בשכר מינימום הנמוך מיוקר המחיה האמיתי שמחייב לפחות 6,000 שקלים? ואם אתה שואל מאיפה נביא את הכסף, אזכיר לך ששרי האוצר ויתרו בחוסר כבוד מוחלט על מסים ותמלוגים "הוגנים" כדי שהאצילים ירגישו שיש להם זכויות יתר. משום כך נוצר הבור הזה שכעת אתם דורשים מאתנו לכסות במקום ממי שיצר אותו.

יצרתם מנגנון עושק ביורוקרטי אלים ותוקפני ובכך דחקתם אזרחים להגיב ב"חוסר כבוד" של טובע הנאבק להיאחז בקש ומתקשה לשרוד. נסה פעם להילחם על חייך כשאתה יודע שאין לך סיכוי. נראה אותך שומר על שלוות נפש, נימוסים בריטיים משובחים ואיפוק צונן כשאתה יודע שאתה עבד ולעולם לא תוכל להשתחרר.

לא צריך את פרנקל והוא לא עושה לנו טובה. רודף הכבוד הזה הוא לוזר כלכלי וטוב שהלך, רק חבל שזה קרה בגלל תקרית דיוטי פרי מסריחה ולא בגלל משקלו הסגולי הזעיר האמיתי.

ככה זה כשכל חסר בינה ועמוד שדרה מקבל גישה למקלדת ויכול לעשות הכל, אפילו להיבחר לשר אוצר מבלי להבין שום דבר על החיים הכלכליים האמיתיים משום שמעולם לא נאלץ להילחם על משרה או עבודה. אז אנחנו חסרי כבוד, אוט אזוי. תתמודד.

תגובות